Abang Aku Serigala Jadian

Dah nak masuk 7 tahun “ujian” ni ditimpa pada keluarga Aku.. tapi, aku tak pernah luah kat sapa2 walaupun kawan baik, dan tak ada siapa yang perasan sebab aku seorang yang ceria dan happy go lucky.. 🙂
abang Aku, 7 tahun lalu dia ambik keputusan tuk berhenti dari penjawat awam… dan bermula detik tu, dia berubah 150% menjadi ” serigala jadian”
dia mula malas bekerja, kalau bekerja pon bertahan sebulan aja, tu pon dalam seminggu 3 hari jer dia gi kerja.. lame2, confirm kena buang kerja.. sebab masalah utama dia payah nak bangun pagi-pagi.. bila mak gerak setiap pagi, confirm mak jadi tempat dia maki hamun.. (Mak muka redha)
jadi sejak hari tu ayah yang akan tanggung segala keperluan dia termasuk minyak motor dan rokok .. kalau tak bagi, mulalah mengamuk dan sebagainya.. masuk bilik dia akan supah seranah macam-macam.. (ayah muka redha)
tiap Kali makan, dia memang tak pernah peduli orang lain dah makan ke belum, janji dia kenyang.. bab makan, memang dia hebat.. rakus betul, baru pukul 10 pagi tapi dah masuk Kali ke 3 makan… jadi, setiap hari tugas Aku asingkan siap2 lauk pauk yang ada tuk orang lain .. kalau letak dalam kuali yang sama.. jawabnya, tinggal kuali jerlah.. (Aku muka redha)
Dan, setiap Kali lepas makan.. dia selamba aja tinggalkan meja makan dengan sisa2 makanan dia.. tumpah merata.. bersemut dia tak ambik peduli.. janji perut dia Dah kenyang.. yang paling syokk. pinggang Kotor bekas makan dia selamba aja letak balik bawah tudung saji.. (Aku muka redha lagi.. )
Pernah sekali Aku tegur sikap dia, last-last.. pintu bilik aku rosak diterajang tanpa belas kasihan. sejak tu, Aku makin diam Dan terus diam.. memberontak dari dalam.. dan mampu menangis.. Ego seorang lelaki pantang dijolok.. bila dia mengamuk, kuasa dia berganda-ganda hebat.. acap Kali dia cakap nak sepak.. nak terajang Aku, malah pernah cakap nak bunuh aku.. tapi setakat ni alhamdulillah tak ada apa2 jadi.. sebab dia masih takutkan ayah.. (Aku redha.. Dan terus redha)
setiap hari, tabiat dia.. suka sangat kacau mak Aku.. sampai mak Aku rimas dan jerit2 marah.. tapi, xterkesan pon pada dia.. sebab sikit pom dia tak takut mak Aku.. bila ayah Aku marah dia, mulalah dia mengamuk dan lepaskan geram dia pada Aku.. dimaki Aku macam-macam.. setiap Kali marah, confirm dia seru BABI!! (Aku diam dan redha lagi)
30% cerita diluahkan… bakinya, tak mampu nak taip lagiii. 😦
Aku xtahu.. berapa lama lagi Aku dapat bertahan dengan semua ujian Allah ni, kadang2 Aku putus ASA… tanye diri Aku berkali2. kenapa harus keluarga Aku yang Allah pilih. silap dimana didikkan mak ayah Aku??? besarkan anak.. Dan akhirnya dibaham anak sendiri.. Dan hanya Allah yang memegang jawapannya.. (kami Cuba redha)
– Cik KoKo

Leave a comment